Corporate Social Responsability (CSR) a devenit o practică prin intermediul căreia marile companii fac publice informații relevante legate de activitatea lor din domenii precum: protecția mediului, drepturile omului, măsuri anti-corupție, diversitatea structurilor de management, diverse aspecte sociale.

Constrângerile legislative au jucat un rol foarte important în creșterea numărului de raportări, acestea devenind obligatorii datorită Directivei privind obligația marilor companii de a raporta anual o serie de aspecte non-financiare și legate de diversitatea la locul de muncă, adoptată pe data de 15 aprilie 2014 de către Comisia Europeană. Directiva europeană se aplică pentru companiile care au mai mult de 500 de angajati, IMM-urile fiind și ele încurajate să realizeze aceste raportări.

Raportul de Sustenabilitate ajută companiile să expună informații prețioase din care relevă atitudinea lor vis-a-vis de comunitatea și de mediul înconjurător.

Printre cele mai populare informații prezente în Raportul de Sustenabilitate, regăsim:

Impactul pe care tehnologiile folosite în sistemele de producție îl au asupra mediului, dar și prezentarea de noi tehnici de reducere a acestuia, prin preocupări constante în acest sens, poate defini atitudinea pe care compania o are asupra acestui aspect ca fiind una de respect și recunoștință față de mediul înconjurător.

Prin atitudinea pe care companiile o au asupra respectării drepturilor omului, acestea se poziționează clar în ceea ce privește valoriile pe care le caută și le promovează în rândul angajaților, dar și în cadrul comunităților în care își desfășoară activitatea.

Companiile responsabile reușesc să propună și să documenteze prin proceduri și politici diferite aspecte sensibile dar la care angajații lor sunt expuși zi de zi, așa cum este luarea și darea de mită. O atitudine fermă în acest sens, susținută de procedure și traininguri crește combaterea acestor aspecte negative.

Modalitățile de management și structurile acestuia sunt specifice fiecărei companii în parte și sunt incorporate în cultura organizațională. Diversitatea structurilor de management devine un punct interesant de împărtășit.

Aspectele sociale implică suma tuturor acțiunilor pe care compania le desfășoară pentru a susține comunitatea din care face parte, dar au în vedere și relațiile pe care aceasta le dezvoltă cu stakeholederii.

Consultanții sunt partenerii ideali atunci când vine vorba de o astfel de raportare, deoarece sunt experți în realizarea unor analize eficiente, care vor scoate la iveală exact informațiile relevante și surprinzătoare atât pentru companie cat și pentru toți stakeholderii acesteia.

Specialiștii echipei denkstatt au o vastă experiență în ceea ce privește realizarea Rapoartelor de Sustenabilitate, fiind aleși ca și parteneri de către companii responsabile din acest punct de vedere.

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *