Fenomenele extreme la care asistăm, valurile de secetă, furtunile, creșterea nivelului mării sau topirea ghețarilor fac ravagii asupra mijloacelor de trai și a comunităților din întreagă lume și reprezintă o amenințare directă la adresa sectorului de business.
Emisiile globale trebuie reduse cu cel puțin 9% în fiecare an pentru a atinge obiectivul net zero până în anul 2050, însă acest lucru necesită un efort colectiv și concentrat din partea guvernelor, companiilor și investitorilor deopotrivă.
În acest context al schimbărilor climatice, raportarea CDP a devenit un instrument de bază în strategia de business a multor organizații, de unde și o cerere în creștere din partea clienților către furnizorii lor, de a raporta. Construirea unei imagini clare asupra emisiilor generate este primul pas către reducerea amprentei de carbon și către eficientizare. Mai mult decât atât, emisiile Scope 3 din lanțul de aprovizionare ar trebui tratate cu aceeași importanța ca cele din Scope 1 și 2, în procesul de decarbonizare.
La denkstatt, suntem mândri să fim partneri Silver ai CDP pentru perioada de raportare 2022. Ne dorim să venim în întâmpinarea acestui trend ascendent din piață, prin informarea companiilor interesate, vis-à-vis de metodologia raportării.
Astfel, denkstatt împreună cu CDP au organizat o serie de webinarii pentru Europa Centrală și de Est, în care au fost prezentate subiecte precum: istoric, cadrul de raportare și de ce avem nevoie de CDP în contextul actual, metodologie, dar și câțiva pași simpli și practici de început pentru companiile care au primit invitația de a raporta din partea clienților. In data de 24 iunie, reprezentantul CDP – Aoife Devaney a prezentat etapele esențiale ale raportării CDP în cadrul unui webinar. S-au transmis informații esențiale pentru companiile care sunt invitate să raporteze.
In data de 24 iunie, reprezentantul CDP – Aoife Devaney a prezentat etapele esențiale ale raportării CDP în cadrul unui webinar. S-au transmis informații esențiale pentru companiile care sunt invitate să raporteze.
Nu uitați că dacă sunteți în lanțul de aprovizionare a unei companii mari puteți să fiți invitat să raportați inițiativele companiei pe climă și să dezvăluiți angajamentele Dvs., obiectivele asumate cât și impactul activităților companiei pe climă și nu numai.
Nu uitați că elementele care se raportează sunt atât de natură calitativă cât și cantitativă. Transparența este esențială. Fiți transparenți cu modalitatea de calcul a amprentei de carbon pentru organizația Dvs. și cu rezultatele obținute.
Nu în ultimul rând divulgați informații clare cu privire la țintele de decarbonizare pe care vi le aumați.
Important este să înțelegeți că invitația trebuie onorată și aveți o obligație în acest sens. Riscurile de neonorare a unei invitații de raportare CDP lansate de către un investitor sau client poate avea repercusiuni importante pentru afacerea Dvs.
Pentru mai multe detalii, puteți găși înregistrarea evenimentului aici.